Blog

Jiří Janouš - JA Clean

Vážení zákazníci,

nedávno jsme s manželkou navštívili vynikající představení Jaroslava Duška „Čtyři dohody“. Jedna z dohod naprosto skvělým a vtipným způsobem komentuje, jak naší komunikaci ovlivňují domněnky.

Přestože se v podání Jaroslava Duška mluví o domněnkách v rodinném prostředí, dovolil jsem si toto téma rozebrat i z pohledu obchodních vztahů a zákazníků.

Není určitě dobré, když obchod a obchodní vztahy naruší domněnky. Někdy se dodavatelé mohou domnívat, že zákazník je maximálně spokojený, ale realita je diametrálně odlišná od domněnky. Pokud naše domněnka přetrvává, můžeme se domnívat, že zákazník je stále náš zákazník. Ale již tomu tak bohužel není. Fenomén sociálních sítí a špičkové možnosti komunikace v dnešní době mohou svádět k názoru, že je dnes komunikace na vrcholu a všichni neustále bezvadně komunikují. Opět se ovšem jedná o pouhou domněnku.

Poptávali jsme domů zasklení terasy. Samozřejmě emailem, jak jinak.

Od potenciálního dodavatele dorazila automatická odpověď, kde jsme se dozvěděli, že poptávce se bude věnovat jakmile to bude možné. Zároveň i to, že pokud pro něj nebude poptávka zajímavá, nebudou se jí věnovat a odpovědi se nedočkáme.

Mám tedy na odpověď čekat týden, dva týdny nebo měsíc? Jaká je běžná lhůta pro odpověď na poptávku, která je zajímavá? Kdy mám usoudit, že poptávka není zajímavá a odpovědi se tedy již nedočkám? Zdálo se, že komunikace probíhá, ale ve skutečnosti ještě ani nezačala. Všechny mé otázky a domněnky byly zodpovězeny během minutového telefonátu. Opět jsem se přesvědčil, že mluvené slovo bylo, je a bude tou nejefektivnější formou komunikace, ve které ubývá domněnek.

Věřím, že Vás můj první blog zaujal. Nebo se jedná pouze o domněnku?

Jiří Janouš, majitel společnosti

J.A.CLEAN spol. s r.o.