BLOG: Vize 2023

Vážení zákazníci,

letos v září to bude deset let, co vznikl název J.A.CLEAN a já bych u této příležitosti rád rozebral naší vizi. Dnes je velmi moderní používat tento termín, stejně jako další vznešená slova, ale někdy se ztrácí sama podstata a význam.

 

Pokud chápeme slovo vize správně, provází nás prakticky celý život. Když někdo nastoupí na vysokou školu, má zřejmě určitou vizi o své budoucnosti, která ho v jeho očích čeká. Když jdete na první rande, asi máte v podvědomí vizi o budoucím vztahu s danou dívkou. Zřejmě ani jednoho z Vás nenapadne mluvit při prvním setkání o tom, kolik dětí byste chtěli nebo kde a v jakém domě budete společně žít. Přesto jdete na rande právě proto, protože máte určitou vizi.

V podnikání je vize věcí nezbytnou. Samozřejmě, ne každý může být vizionářem typu Billa Gatese (počítač na každém stole) nebo Henryho Forda (auto do každé rodiny), jejichž myšlení změnilo svět. Většina úspěšných společností se na trhu nakonec prosadila s jiným produktem nebo službami, než které původně nabízela na začátku své existence. Měnili cestu, strategie, postupy. Vize ale většinou zůstávala stejná.

I v mojí hlavě se před deseti lety zrodila vize. Vize vlastní společnosti, která bude lídrem na trhu v poskytování služeb souvisejících s průmyslovými podlahami. Vize společnosti s vlastním zázemím, kde budou rádi pracovat motivovaní lidí. Vize společnosti, kde lidé zastávají pozice, na kterých mohou uplatňovat své silné stránky a talenty. Měnili jsme cesty a strategie (od prvotního čištění jsme se stali lídrem v podlahovém značení), ale vize zůstávala stejná. S vizi často souvisí inspirace nebo motivace. Na rozdíl od motivace, která funguje většinou velmi krátkodobě, tak inspirace je dlouhodobá. Jeden hezký citát říká, že úspěšně firmy nehledají lidi, které následně motivují. Hledají lidi, kteří jsou motivovaní sami od sebe a následně je inspirují.

Asi nejlepší rada, kterou jsem kdy do podnikání dostal, zní velmi jednoduše a má pouhých osm slov:
„Nepracuj ve své firmě….. Pracuj na své firmě.“

V podnikání je krásné, že nikdy nejste na konci a nikdy svou vizi nemůžete zcela naplnit. Neustále se před Vámi otevírají nové možnosti a svojí vizi můžeme a měli bychom posunovat dál. O vizi se musí neustále mluvit, všichni členové týmu musí vědět, proč společnost činí kroky, které činí. Zda se krátkodobé i dlouhodobé cíle naplňují. Jestli jde společnost zkratkou nebo objížďkou, ale zda směr zůstává stejný. Je to obrázek světa, který ještě neexistuje, existuje jen ve Vaší hlavě a dokážete přesvědčit sám sebe i lidi okolo, aby tomuto světu věřili s Vámi.

Proč 2023 v názvu blogu? Za šest let vidím obrázek společnosti dvakrát větší než je současný stav. Společnost, která má plně funkční pobočku na Slovensku a má na tamním trhu pozici lídra. Společnost, která má obchodní zastoupení v Německu a Rakousku. Společnost, která je nadále ryze českou společností s jasnou dominancí na českém trhu v oblasti značení podlah. Společnost, která realizuje měsíčně tisíce metrů podlahových systémů. Společnost, kde lidé rádi pracují a kde výsledky týmu jsou součtem talentů jednotlivců.

Hezké jarní dny,

Jiří Janouš JA CLEAN

Jiří Janouš

majitel společnosti