DIESELGATE 2015

dieselgateVážení zákazníci,
také jste si donedávna mysleli, že pokud máte vozidlo splňující EURO 6, přispíváte k čistšímu životnímu prostředí?............ Že ne? Tak v tom případě jsme na tom úplně stejně.


Nástroje pro měření spotřeby a emisí mi v posledních letech připomínaly asi toto. Představte si, že je v nějaké společnosti prováděn hloubkový audit zaměřený na efektivitu a skutečnou výkonnost zaměstnanců. Po týdnu se vyhodnotí tento týdenní cyklus a zjistí se, že všichni zaměstnanci pracují na 100%. Kuřárna, která byla vyhledávaným útočištěm spousty zaměstnanců, je naprosto zbytečná záležitost a bude asi nutné jí odstranit. A tak dále a tak dále. Asi stejně na mne působily rozdíly mezi virtuální realitou (rozuměj měřením) a skutečnou spotřebou vozidel. Tragikomické je, když se auto vyšší střední třídy chlubí spotřebou, která je o litr nižší než skutečná spotřeba nejmenších vozidel na trhu.

Úsměvné a poučné zároveň bylo, jak ostatní výrobci absolutně nereagovali na aféru „Dieselgate“ a ani se nepokusili to koncernu „osladit“. Věděli jste, že patnáct (ano, nejedná se o překlep) největších lodí na této planetě znečistí prostředí více než všechna osobní auta na světě? Poměr je zhruba takovýto – jedna obří nákladní loď = stejné emise jako 50.000.000 osobních vozidel. Výrobci vozidel investují miliardy EUR do vývoje efektivnějšího spalování, kolik se asi tak investuje do vývoje lodí.

Evropská i asijská velkoměsta razantně přitvrzují v průjezdnosti starších vozidel, která znečišťují města více než nová vozidla splňující EURO 6…… Co třeba přitvrdit v dostupnosti přístavů pro výše uvedené lodě…. ? Napadne to někoho?

Jiří Janouš, majitel společnosti
J.A.CLEAN spol. s r.o.